donderdag 27 februari 2014

Nieuwe lading Catrice en Essence



Ik ging oorspronkelijk naar Kruidvat om de Love Letters van Essence te bekijken, maar helaas was het nog steeds de Superheroes Limited Edition die er stond. Maar toch ben ik – helaas voor mijn portemonnee - niet met lege handen naar huis gegaan. De schappen van Essence en Catrice waren namelijk al aangevuld! Helemaal onvoorbereid ging ik aan het grabbelen en nam de –voor mij- interessantste dingen mee. Ik ben niet zo zot van oogschaduw, dus heb ik de meeste oogschaduwpalletten aan mij voorbij laten gaan. Wat ik dan wel meehad, zie je nu!

 
Van Essence heb ik drie producten meegebracht. De “All About Matt! Oil Control Make-up Base” (een hele mond vol, amai!), de “Smokey Eyes Set” in 02 Smokey Day en als laatste de al veelbesproken “Blush Up!” in 10 Heat Wave. Van Catrice heb ik twee producten mee uit het nieuwe assortiment. Ik viel als een blok voor de nieuwe “Sun Glow Shimmering Bronzing Powder”, wat ziet die er praaachtig uit! En dan nam ik ook nog de nieuwe “Prime and Fine Anti-Red Base” mee.

Essence - All About Matt! Oil Control Make-up Base
 Deze zit in een handige tube met draaidop, deze heb ik het liefst want zo kan je makkelijk de hoeveelheid product doseren. Volgens Essence zou deze de vette huid in balans brengen, de poriën fijner moeten maken en het glimmen van de huid tegenhouden. Op de rug van mijn hand smeerde de primer goed uit en merkte ik een miniem verschilletje, ik ben benieuwd hoe dit zich zal resulteren op mijn vette t-zone!
 All About Matt! Oil Control Make-up Base – €3,39

Essence – Smokey Eyes Set

Deze nam ik mee in de kleur 02 Smokey Day, de bruintinten. Er is ook een zwarte variant maar dat vind ik voor mezelf te heftig en het zou toch maar aan de kant blijven liggen. Het doosje bevat een sponsapplicator, maar deze gebruik ik toch nooit. En ook zie je op de achterkant van het doosje een voorbeeld hoe je deze kleuren kunt combineren. Het pigment ziet er goed uit, zeker voor deze prijs!
 Smokey Eyes Set – €2,89

Essence – Blush Up!
Ook hiervan bestaan twee varianten, ik koos de 10 Heat Wave. Het gaat van fel oranje naar een roze kleur, hier word je toch direct vrolijk van?! Het is een beetje een 3-in-1 product, er zijn zoveel mogelijkheden om hiermee aan de slag te gaan! De textuur van de blush is licht poederig, dus heel voorzichtig aanbrengen is de boodschap!
 Blush Up! – €3,59

Catrice – Sun Glow Shimmering Bronzing Powder

Wat een prachtig patroon! Zoals de naam al zegt, bevat deze bronzer twee tinten waarin heel wat shimmer zit. De swatches zien er voor mij goed uit, ik vreesde eerst dat deze te donker zouden zijn omdat er op de verpakking staat dat deze voor medium skin is, maar al bij al valt het goed mee!
Sun Glow Shimmering Bronzing Powder - €3,99

Catrice – Prime And Fine Anti-Red Base

De groene kleur zou de roodheid in het gezicht moeten neutraliseren. Ik nam deze mee omdat ik al een lichte vorm van coupé-rose heb en eens wil zien of de primer doet wat hij beloofd. Bij het uitsmeren op mijn hand zie je duidelijk dat er een shimmer in deze primer zit, kleine domper. Want daar ben ik niet zo’n fan van. Maar ik ben wel benieuwd naar het effect op mijn gezicht.
Prime And Fine Anti-Red Base – €4,59

De eerste indruk van alles is op zich bij alles zeer goed! Alleen bij deze laatste zal nog afwachten worden naar het glitter-gehalte op mijn gezicht. Ik ben dus best wel tevreden van de nieuwe producten, hoera!
Heb jij al iets kunnen scoren? Of wat zou jij nog willen van de nieuwe collectie?

Liefs, xx